Sår på sår på penis
brevkassespørgsmål af
Simon
16 år
Jer har fået sådan et rødt sår virker det til at være på helt i bunden af penis hovedet. Det sviger og gør mega ondt hvis man rør ved det. dagen inden det kom havde jeg ubeskyttet oralsex så jeg ved ik om det kan være en sygdom eller bare er sår...

Svar:
Hey Simon
Det er da et noget trist sted at få sådan et sår, og særligt når det gør rigtig ondt. Jeg kan ikke afvise at det kan skyldes det oralsex du havde dagen før såret kom. Jeg tænker det kunne være en hudafskrabning, hvis den der gav dig åralsex, var lidt for hård ved din penis. Det er jo et ret så sårbart område. Hvis du har haft sex, med en pige, kan det også være svamp du har fået. Det kan godt ligne små sår, og svie rigtig meget. Og så er der selvfølgelig risikoen for en kønssygdom, men det lyder bare usansynligt at det skulle kunne ses som sår allerede dagen efter at du skulle være blevet smittet.
Det korte af det lange er at du nok skal smutte forbi din læge, og få det tjekket, hvis det stadig ikke er gået væk.
Mange hilsner
Lasse