Røde prikker på penis
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Jeg har haft ubeskyttet sex med min faste partner/min kæreste det har vi haft i en måned nu men da jeg vågnede op idag havde jeg røde prikker på mit penis hovede og på forhuden når jeg trækker den tilbage og ingen af os har sex sygdomme og det svier eller klør ikke hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej du
Tak for dit spørgsmål
Der kan være mange årsager til knopper på penis og langt de fleste gange er det helt fredeligt. At det ikke svier, klør, væsker, gør ondt, og at der ikke er sår, blærer eller pus taler for en fredelig årsag.
Det er ikke ualmindeligt, at man efter sex kan få små røde knopper på penishovedet og lige bag penishovedet. Ofte skyldes det blot friktion, men jeg anbefaler, at du opsøger din egen læge for at få tjekket det og få udelukket kønssygdomme.
Med venlig hilsen
Læge Bircan