Rød ved anus hele tiden, men ingen kløe!

brevkassespørgsmål

Rød ved anus hele tiden, men ingen kløe!

brevkassespørgsmål af
Forvirret dreng
17 år

Hej mit anus har været helt rødt et års tid nu! Det kløer ikke som sådan, men jeg bliver rigtig bekymret. Jeg ved ikke hvordan jeg skal gå til lægen med det, har tid hos lægen her på torsdag, men det er vedr. Noget helt andet.. kan jeg godt bringe det op med mig anus? Eller hvad skal jeg gøre? Mvh Fovirret person

Svar:

Kære “forvirret dreng”.

Tak for dit spørgsmål til brevkassen. Jeg kan læse i din besked at du muligvis allerede har været til læge, og jeg håber at du i en forbindelse bragte din bekymring om din rødme af anus på banen. Det er altid vigtig når man tager til lægen at man fortæller alle sine bekymringer, og så er det lægens ansvar at sorterer i hvad der kan vente og hvad der er vigtigt her og nu.

Derfor er mit råd/opfordring til alle jer unge generelt også, at intet spørgsmål er for stort, for småt eller for pinligt til at tage med til sin læge! Tværtimod er det vigtigt at opsøge lægen hvis man har en bekymring om noget.

Nå det var lige en lille generel opfordring, tilbage til dit spørgsmål :) Jeg synes bestemt at hvis du ikke allerede har snakket med din læge om det, så skal du få det gjort næste gang. Tilgengæld så lyder det ikke helt så akut, da du skriver at du har haft det sådan i et helt år, og hvis det på nogen måde gjorde ondt eller gav dig ubehag, så havde du nok også opsøgt lægen noget før!

Held og lykke og god bedring med rødmen,

mvh læge Julie

JulieBs billede
Julie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål