Pletblødning efter første gang
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej.
Jeg er en pige på 15 år, som mistede min mødom her i fredags. (Det er mandag nu)
I går lagde jeg så mærke til, at der var meget meget lidt blod på papiret efter jeg havde tisset. Og det gjorde på ingen måde ondt, når jeg tissede.
Er det normalt?

Svar:
Hej med dig.
Det lyder som om, at du har oplevet det, man kalder en kontaktblødning efter sex. Små og smertefrie kontaktblødninger er ikke normale på den måde, at de sker ofte, men det kan ske, og langt de fleste gange er det ganske ufarligt, og jeg tænker derfor ikke, at du har noget at være bekymret for. Hvis det til gengæld noget, der virkelig går dig på og fylder, eller er noget, som du bliver ved med at opleve fremover, så kan det være en rigtig fin idé at tage et smut forbi lægen og lige få et tjek for at være sikker og for at kunne få ro i sindet.
Jeg håber, at det var svar på dit spørgsmål, ellers er du velkommen til at skrive herinde igen eller kigge forbi vores chat.
Hilsen Amanda