Pige der er vild med pige

brevkassespørgsmål

Pige der er vild med pige

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 5 år 1 måned siden

Hej jeg er en 13 pige der er vild med en pige fra min klasse. Vi er ret gode venner og hænger nogen gange ud. Alle i min klasse ved godt at jeg er til piger så det er egenlig ikke problemet. Problemet er at jeg har sagt til hende at jeg kunne lide hende. Det var noget jeg rigtig gerne vil have ud så det var rart da jeg gjorder det. Men hun sagde at hun ikke var til piger. Det gjorder mig Rigtig ked af det men jeg prøvede at skjule det. Hun var rigtig sød omkring det og sagde det pænt Men det gjorder bare rimelig ondt. Jeg ville vare spøger om hvad jeg skal gøre. Er der nogen råd til hvordan man får en af samme køn til at kunne lide en Selvom de siger de ikke er til piger?

Svar:

Hej med dig.

Først og fremmest - hvor stærkt, at du valgte at lytte til dig selv og fortælle din veninde, at du kan lide hende.

Jeg kan godt forstå, det gjorde dig rigtig ked af det, og at det gjorde ondt, selvom hun var sød omkring det. Det er aldrig rart ikke at høre det samme tilbage fra en person, man kan lide.

Desværre er det ikke rigtig muligt for mig at svare på, hvad du skal gøre i forhold til at få hende til at lide dig. Det er desværre ikke noget, man kan have kontrol over, selvom det ville være rart nogle gange! Du bliver desværre nok nødt til i første omgang at respektere hendes svar, da man ikke kan presse hinanden til at være eller føle noget, de ikke er. Hvis det føles hårdt eller svært at få det her at vide, kan jeg godt forstå det! Man håber altid på, at der er noget, man kan gøre, når det føles ubehageligt.

Men du kan evt. spørge din veninde, om hun kunne have lyst til at tage en snak med dig, omkring det du har fortalt hende, og om det har en betydning for jeres venskab? Ved ikke om du tænker, du gerne vil fortsætte med at være tætte veninder med hende, selvom det er svært, når følelsen ikke er gengældt? Men det kunne måske være noget i kunne snakke om, så I ved, hvor hinanden står i forhold til hinanden, og hvordan I kan bevæge jer videre?

Jeg forstår, hvis det kan føles ubrugeligt lige nu, men en dag vil du finde én, som helt naturligt vil gengælde dine følelser.

Ønsker dig alt det bedste

Emma

Emmas billede
Emma fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål