penisstørelse
brevkassespørgsmål af
dreng
16 år
Hej jeg er en dreng på 16 år og er nervøs på et punkt.
jeg har selvfølgelig en penis, men er itvivl om størrelsen på den og hvor meget mere den vil vokse. den er næsten 12 cm i stiv tilstand, og gennemsnitet i dk er 15 cm ca. Det syntes jeg dog for mig selv er lidt træls. kan den stadig nå at vokse mere?
PS Er kun lige begyndt at få skæg og har heller ikke mest hår på kroppen så er måske lidt sent i udviklingen på min krop...

Svar:
Hey Dreng
Mange drenge er meget bekymrede for deres penisstørrelse. Jeg kan med det samme sige at de fleste er bekymrede helt uden grund.
Jeg ved ikke hvor du har de 15 cm fra, men jeg syntes faktisk det lyder lidt højt. En almindelig størrelse er et eller andet sted mellem 10/12 cm og op til 18 cm, når den er stiv. Et af de største studier, hvor man har målt stive penisser, viser et gennemsnit på lige omkring 13 cm, så derfor synes jeg de 15 du nævner er højt som gennemsnit.
Dine 12 cm lyder fuldstændig normalt, og lige som det skal være. Det kan sagtens være den vokser mere endnu, men det kan også være din penis er færdigudviklet.
Lige meget om den ikke vokser mere, eller om den fortsat udvikler sig, så har du allerede en penis der er indenfor det man vil kalde en almindelig gennemsnitlig størrelse. Jeg kan garantere dig at det gør absolut minus forskel om den bliver et par cm længere. I hvert fald for en sexpartner. Forskellen kan sagtens have en betydning, for dig. Men det handler kun om dine tanker, og din utilfredshed. En sexpartner kan have mindst lige god og vild en "fest" med dine 12 cm, som med en større penis.
Du har hvad du har, og det tænker jeg du skal arbejde på at være glad for. Med mindre man har en ekstrem lille penis, er der alligevel ikke noget du kan gøre. Alle de smarte gadgets, piller og meget andet der lover en større pik, er snyd og fup. I bedste fald, mister du bare dine penge. I værste gør du skade på din penis.
Og du har som sagt overhovedet ikke brug for flere cm. Den er lige som den skal være. Helt almindelig. Helt normal.
Mange hilsner
Lasse