Penis størrelse
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hej jeg er en dreng på 14 år, jeg synes selv at jeg har en lille penis den måler 15cm i stivtilstand er det meget småt? Man se altid i porno osv. At mændene har pikke på over 20cm.

Svar:
Kære du,
Tak for dit brev!
Den gennemsnitlige penis er lidt over 9 cm i slap tilstand og lidt over 13 cm i stiv tilstand. Med dine 15 cm ligger du altså lidt over gennemsnittet. Men jeg kan godt forstå, at du bliver i tvivl om, om din penis er lille, når du ser, at mændene i pornofilm er yderst veludrustede. Her er det vigtigt at huske på, at man kan snyde med meget (og på mange måder) på film.
I pornofilm bliver der gjort meget med lys, styling og kameravinkler, for at få mændenes pikke til at se størst mulige ud. Og så bliver mange pornoskuespillere formentlig også castet netop fordi de har en stor pik. Men det giver et helt forkert billede af, hvad der er normalt. Og derfor er det også rigtig godt, at du spørger. For der er mange drenge, ligesom dig, der er i tvivl om, om deres penis er stor nok, fordi de har set porno, hvor mændene har meget store pikke. Men det billede pornoindustrien maler af, hvad der er en normal størrelse penis, er helt forkert. For som jeg skrev før, er den gennemsnitlige penis 9 cm når den er slap og 13 cm når den er stiv. Så du er helt normal!
Jeg håber du kan bruge svaret!
De bedste hilsner,
Stine