Penis lugt vaske?

brevkassespørgsmål

Penis lugt vaske?

brevkassespørgsmål af
Kasper
13 år
Oprettet 3 år 3 måneder siden

Hejsa:)

Jeg er kommer i puberteten, og ja jeg onannere, men mit pikhoved lugter! Uanset om jeg vasker inde og ude, med neutral sæbe eller ik, så kan jeg vitterligt ikke stoppe den for at lugte? Hvad filan skal jeg gøre??

Slemt

Svar:

Hej med dig

Tak for dit spørgsmål. Det er meget normalt at ens pik kan komme til at lugte lidt mærkeligt, når man er begyndt at onanere. Det kan både være pga. nakkeost, som er en hvidlig eller gullig masse, som opstår fordi huden danner et tyndt lag udenpå pikhovedet, for at beskytte den sarte hud der. Gammel nakkeost kan være grobund for bakterier, som så kan betyde at den lugter. Der kan også være sædrester i, som også kan give en lidt dårlig lugt.

Du skriver at du allerede vasker dig med neutral sæbe, og her må jeg lige stoppe dig. Når du vasker dig på intime steder (pik og numse), så er det vigtigt at du enten kun bruger vand, eller at du bruger en intimsæbe, som er særligt designet til det område. Hvis du bruger almindelig sæbe, uanset om den er neutral eller ej, så er den for voldsom for området, og det tørrer dig ud - hvilket så betyder at kroppen forsvarer området, ved at lave mere nakkeost.

Så jeg vil anbefale dig at vaske dig én gang i døgnet eller måske hver anden dag i lunkent vand. Du skal ikke vaske den alt for meget, da det også kan betyde at kroppen laver mere nakkeost. Sørg for at hive forhuden godt tilbage når du vasker dig, så du kommer ind i alle små folder.

Hvis du stadig oplever at den lugter, så kan du købe intimsæbe på apoteket, og prøve med det. Hvis den stadig fortsætter med at lugte, eller hvis lugten kommer tilbage rigtig hurtigt (under 5 timer) efter du har vasket den, så skal du tage en snak med din læge, da det så måske kan være en infektion, f.eks. af svamp. Det er ikke farligt, men det kræver lige lidt hjælp at slippe af med igen.

Jeg håber du kan bruge mit svar.

Venlig hilsen Signe