Penis barbering
brevkassespørgsmål af
Tobias
14 år
Hej, jeg er en 14 årig dreng der gerne vil vide om det er normalt at drenge barbere sig ved pennis? Alså med skraber. Er det normalt at teenagere og mænd gør det?
Og så et andet spørgesmål, når man har barberet sig, skal man så bare lade håret ryge ned i afløbet, eller skal man tage det op og smide det ud?
sidste spørgsmål. Er det normalt hvis man barbere eller trimmer sig under armene? Både mænd og teenagere?
tak på forhånd

Svar:
Hey Tobias
Barberet, ubarberet eller bare trimmet er nok nogen lunde lige almindeligt, når det handler om håret omkring pikken. Nogle fjerner det helt med skraber. Nogle trimmer det lidt med en saks, eller en trimmer, så det stadig er der, men bare ikke er så langt. Og så er der dem der bare lader det være som det er. Alle tre muligheder er nok lige normale, så det må mest af alt handle om hvad du har det bedst med.
Hvis du trimmer eller barberer dig, vil det da give god mening at samle det op, og smide det i skraldespand eller toilettet. Hvis du lader det gå i afløbet, kan det med tiden stoppe afløbet, og det er jo ikke så fedt.
I forhold til håret under armene er det også op til dig hvad du bedst kan lide. Der er måske lidt færre drenge/mænd der barberer sig under armene,  i forhold til hvor mange der barberer sig omkring pikken, men der er helt sikkert stadig mange der barberer sig under armene også. Så hvis du har det bedst med at gøre det, skal du da bare barbere det. Hvis du har det fint med hårene under armene kan du enten trimme det lidt, eller lade skidtet leve frit og vildt. Anything goes...det er dig der bestemmer.
Mange hilsner
Lasse