P piller

brevkassespørgsmål

P piller

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 1 år 3 måneder siden

Hej cyberhus Min kæreste og jeg har ofte sex, jeg er dog rigtig bange for at blive gravid selvom jeg er på p piller, burde jeg være det? Han er kommet i mig et par gange men hvor jeg i situationen ikke har tænkt mere over det Er der grund til at være nervøs?

Svar:

Kære Pige på 16

Mange tak for dit spørgsmål!

Det lyder dejligt at din kæreste og dig har det skønt sammen og er nået til et sted hvor i har lyst til at dyrke sex med hinanden, og virkelig godt i har tænkt over beskyttelse!

Når man tager p-piller er man ret godt beskyttet, såfremt man husker at tage dem på daglig basis. På den måde er de næsten 100% sikre, så risikoen for graviditet er meget meget lille. Derfor kan han også sagtens få udløsning oppe i dig, uden du behøver at være bekymret.

Skulle det ske en dag, at du går over tid, når du holder pause (hvis du gør det) er det vigtigt at du tager en test hurtigst muligt. Men som sagt så er risikoen meget lille, såfremt du husker at tage pillerne dagligt og stabilt.

Problemerne opstår først når man glemmer en pille. Hvis det sker at man glemmer en p-pille undervejs, er det vigtigt at huske anden beskyttelse, som kondom, for at beskytte mod graviditet.

Så nej, du behøver ikke være nervøs, men samtidig er det også virkelig godt, at du faktisk ikke bare er ligeglad!

Nannas billede
Rose fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål