onani som 11 årig
brevkassespørgsmål af
marcus
11 år
er det helt normalt at man ser porno og onanere når man er 11 år gammel. er sygt bange for at sige det til mine forældre fordi jeg er bange for om de bliver sure på mig.

Svar:
Hej med dig,
Først og fremmest skal du vide at det er helt naturligt at være interesseret i onani og porno, når man nærmer sig teenageårene og gerne vil lære sin krop bedre at kende. Der er ikke noget farligt i at onarere eller se porno, hvis du har lyst til det.
Langt de fleste drenge har set porno og/eller har onaneret inden de fylder 14 år, så det er der slet ikke noget unormalt i. For mange handler det om nysgerrighed og lyst, og derfor hænger de to ting ofte sammen. Selvom der ikke er noget unormalt eller farligt i at onanere eller se porno, er det dog vigtigt at være opmærksom på at det billede der fremstilles i en pornovideo ikke nødvendigs stemmer overens med virkeligheden. Kroppe er forskellige og det er seksuelle oplevelser også - og det er helt ok.
I forhold til din frygt for at fortælle dine forældre om det, så er det noget der kan være rigtig svært for mange at snakke om. Derfor skal du ikke føle at du er tvunget til at fortælle dine forældre om det. Mange ser det som en privat ting, og derfor noget flere vælger at holde for sig selv. Hvis du gerne vil have nogen at snakke med, kan du måske gøre det med en ældre bror/søster eller en ven - det er dig der bedst ved om du har lyst til det.
Du skal blot se det som dejligt og helt normalt at du lærer din egen krop at kende!
Mange hilsner
Stine