objektificering

brevkassespørgsmål

objektificering

brevkassespørgsmål af
GiGo
15 år
Oprettet 1 år 4 måneder siden

Hello. Jeg skriver ind fordi der er noget der påvirker mig. OBS: det skal lige siges at jeg er meget nærkelig og har meget lavt selvværd. Jeg har været seksuelt aktiv med mig selv i mindst 3 år. (Beklager, jeg kunne ikke få det til at lyde mindre klamt) Og jeg føler at jeg er meget klar og har lyst til sex. Men med det her selvværd kommer jeg aldrig til at spørge nogen. Når men her den anden dag gjorde jeg min ting, og normalt bruger jeg enten PH eller et eller andet hjælpemiddel kan man vel sige. (Beklager igen at det lyder så klamt) men den her gang prøvede så at forestille mig nogle af mine drømmescenarier i stedet. Fx at jeg havde sex med mit crush, hvilket føltes virkelig rart og meget dejligere end normalt, i mens jeg gjorde det. Men bagefter fik jeg virkelig meget skyld følelse eller jeg havde det i hvert fald dårlig med hvad jeg havde gjort, jeg følte mig virkelig ulækker. Siden den dag har jeg ikke gjort det igen. Så mit spørgsmål er jo så om det er okay? At tænke på andre i mens man gør det? På forhånd tak for hjælpen, I gør virkelig noget godt på denne hjemmeside.

Svar:

Kære du

Jeg er glad for at du skriver herind, med det som fylder for dig.

Jeg kan høre at der er to ting som fylder for dig i dit brev. Først og fremmest er der det her med, at du har lavt selvværd. Du skriver at du er meget mærkelig og giver generelt udtryk for, at du har nogle negative tanker om dig selv. Jeg er ked af at høre, at du har de her negative tanker om dig selv og jeg er nysgerrig på, hvor de mon kommer fra? Måske du kan komme i tanke om, om der er noget bestemt i dit liv, som har gjort at du er begyndt at tænke om dig selv, at du er mærkelig og generelt have dårlige tanker om dig selv? Det kan selvfølgelig godt være svært at sige, hvad der helt præcist kan have været med til at starte de negative tanker, men når først man er begyndt at have negative tanker om sig selv, kan de godt være svære at stoppe igen. Jeg synes dog, at det er ærgerligt, at du tænker sådan om dig selv. Hvis du kan, så prøv at sig til dig selv at du er lige som du skal være og at du er god nok, præcis som du er.

I den anden del af dit brev fortæller du, at du er begyndt at onanere og være interesseret i det seksuelle. Jeg vil lige sige til dig, at din måde at formulere det på, er helt okay og det lyder bestemt ikke klamt. Det er helt normalt at tanker om sex, begynder at fylde, når man er på din alder. Når tankerne om sex begynder at fylde, kan det for nogle godt føles lidt mærkeligt eller måske endda lidt skræmmende, at man er begyndt at få de her tanker. Man kan komme til at føle, at der er noget galt med en eller få en følelse af, at det er ulækkert og unormalt, at have den slags tanker. Det er det dog ikke og det er helt normalt og helt okay, at tænke på andre, mens man onanerer. Du kan prøve at tænke det sådan, at dine tanker er dine egne og de kan ikke skade nogen - det er kun handlinger der kan det. Hvad man tænker på, når man onanerer, er personligt og helt op til en selv. Det at du tænker over, om det er okay at tænke på andre, mens du onanerer, siger noget om at du er reflekterende og god til at tænke over, hvad andres oplevelser og tanker om dine handlinger, mon ville være - og det synes jeg er rigtig flot af dig, det er bestemt ikke alle der gør det, i samme grad.

Så hvis vi lige skal opsummere, så er der intet galt med at tænke på andre, mens man onanerer. Det er helt normalt og helt okay.

Jeg håber du kan bruge mit svar. Husk at du altid er velkommen til at skrive herind igen, hvis der skulle opstå flere spørgsmål. Vi er altid klar til at hjælpe.

De bedste hilsner

Freja

Frejas billede
Freja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål