Nabo dreng

brevkassespørgsmål

Nabo dreng

brevkassespørgsmål af
Frida
23 år
Oprettet 5 år 7 måneder siden

Hej jeg og min fyr på 23 er lige flytte i rækkehus. 5 huse fra os bor en familie med en dreng på 8 han har snart et halvt år leve fra vi var hjemme til aften ved os af og til overnatte disse forældre ser anstændig ud men virker kolde det lige før det os der står for ansvaret og vi nyder os hans selskab han er skøn men jeg bekymret for om jeg skal slå alarm og tale med kommunen om dette problem For de er der jo ikke for ham er dette forkert drengen har ikke mærker og trives hjemme men af ligevel vil han være ved os jeg virkelig i tivl om jeg skal gør det

Svar:

Kære Frida

Det er godt at høre, at den her dreng har et trygt sted at være inde hos dig og din kæreste.

Samtidig kan jeg sagtens forstå din bekymring. For selv om det er rigtig hyggeligt at have besøg, så kan man hurtigt for tanken at noget kunne være galt, når han bruger så meget tid hos jer, og ikke virker til at være savnet derhjemme.

Ud fra det du beskriver er det meget svært at sige om noget "er galt". Men det er i hvert fald sikkert, at du og din kæreste er bekymrede. Og det synes jeg egentlig er nok til at i skal handle på det. Det er tydeligt, at I holder af den her dreng, og derfor er det heller ikke rart at gå med sådan en bekymring. Jeg synes afgjort I skal dele jeres bekymring med kommunen.

Det kan helt sikkert være svært og grænseoverskridende. Og måske er der slet ikke noget galt. Men når det handler om børns tryghed og sikkerhed, er det bedre at fortælle om sin bekymring, én gang for meget, i stedet for én gang for lidt.

Venligst Elisa

Elisas billede
Elisa fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål