Næste år
brevkassespørgsmål af
Elliot
9 år
Hej jeg bor på opholdsted ser ikke min mor & far mere næste år til sommer har kommunen og de voksne her bestemt jeg skal på ferie lejer med rød kors hvor der os er børn. Men de vil lave aftale med dem der voksne. På den lejer at jeg kan finde på at løbe væk eller blive vred har ikke lyst til de skulle vide det og jeg tror ikke den lejer er sjov

Svar:
Hej Elliot
Jeg kan godt forstå du tænker lidt over, hvad den her lejr er for noget. Når man hverken kender stedet eller nogle af de andre børn, er det helt naturligt at være nervøs for om det nu også bliver godt.
Jeg har mødt en del børn og også ret mange af de voksne der er med på Røde Kors ferielejr. Og alle dem jeg har snakket med er enige om at det er vildt fedt. De laver så mange sjove ting, og børnene finder nye venner.
Jeg er sikker på at du også vil opleve det på den måde.
Nu er der jo stadigvæk lang tid til næste sommer, så det er jo slet ikke sikkert at det er nødvendigt at fortælle de voksne på lejren det her med at du kan finde på at løbe væk. Det er jo ikke sikkert det er noget som du har lyst til, til den tid.
Men det her med at dine plejeforældre eller kommunen fortæller lidt om dig til de voksne på lejren er helt almindeligt. Det gør alle forældre eller plejeforældre. Det er bare for at sikre sig, at de voksne på lejren ved de ting om dig der er vigtige for, at de kan passe godt på dig, og hjælpe dig til at få en sjov og god lejrtur. Og det er jeg sikker på du får.
Mange hilsner
Niels-Christian