Mærkelig lyst
brevkassespørgsmål af
Laura
20 år
Hej. Siden jeg var barn har jeg haft en mærkelig lyst. Da jeg var lille skete det lidt tit at jeg kom til at lave stort i bukserne, fordi jeg altid havde travlt med alt muligt leg og sådan, men også fordi jeg holdte mig fordi skolens toiletter var klamme.
Da jeg blev teenager opdagede jeg at det føltes rart at holde sig når jeg skulle lave stort. Kan ikke forklare hvorfor. Nogle gange holdte jeg mig rigtigt længe, og når jeg så var alene hjemme, legede jeg at jeg var lige ved at gøre i bukserne. Så begyndte jeg at prøve at gøre det, og syntes det var Lidt rart og lidt forbudt og spændende at have gjort i bukserne.
Jeg gør det ikke så meget mere, men nogle gange når jeg er alene og hvis jeg skal på toilet, laver jeg i bukserne og sætter mig på gulvet i badet og "rører" mig selv. fantasien om at have et uheld med stort i bukserne, måske endda et sted med andre mennesker, tænder mig.
Men samtidig synes jeg også det er en mega ulækker fantasi og have, og vil virkelig gerne af med den. Jeg fik på et tidspunkt svamp i underlivet, og jeg er bange for at det kom fordi jeg havde lavet i bukserne og det kom over mod skeden. Jeg vasker mig selvfølgelig altid.
Mit spørgsmål er, hvorfor udvikler nogen sådan en fantasi hvor de tænder på noget der er så ulækkert? fordi det er som om at når jeg skal til at vaske mig, så bliver jeg så skuffet over at jeg er et voksent menneske der kan finde på sådan noget.
og kan man slippe af med en fantasi som tænder en?

Svar:
Kæreste dig,
Hvor er det godt, du skriver. Det er nogle kæmpe tanker, du går med, og jeg forestiller mig, at der virkelig er mange blandede følelser forbundet til alt det her. Du har helt sikkert også sat nogle tanker igang hos mig med det, du skriver, og jeg vil prøve at dele nogle af dem med dig her.
Først og fremmest, så er seksualitet meget individuelt og enormt bredt. Der findes enormt mange meget specifikke ting at tænde på og finde seksuelt ophidsende, og nogle kan være så specifikke, at det kan være meget svært for andre at forstå. Her er din specifikke fantasi nok også placeret. Du er dog ikke alene med den - det er en velkendt lyst, selvom den er sjælden. På fagsprog kaldes det koprofili - det kan du også sagtens google lidt på og læse om, hvis du har lyst.
Hvorvidt det er skadeligt at have denne specifikke lyst kommer lidt an på, hvem man spørger. Nogle psykologer mener, at de her lidt mere afvigende lyster - som din nok også vil høre under ifølge dem - kommer af både biologiske årsager, men nok mest af alt af oplevelser og forhold i barndommen. Det er også tit det, man så behandler i terapi, hvis man gerne vil behandle sine seksuelle fantasier. Man kan altså godt komme i behandling, for eksempel hos en sexolog og/eller psykolog, og det kan sagtens være en mulighed for dig også.
De fleste vil nok mene, at så længe denne her fantasi og udførelsen af den ikke skader dig selv eller andre, så er den ok at have. Det tænker jeg nok også er en tanke, der kunne være sund for dig at arbejde med. Det er ubehageligt at føle den skamfuldhed eller flovhed, det lyder til, at du oplever. Det tænker jeg også kan være sundt at snakke med en sexolog og/eller psykolog om. Det kan også være en hjælp at indse, at du ikke er alene med din fantasi, selvom det måske kan tage tid at finde frem til andre med samme. Du kan læse lidt mere generelt om fetichisme her
Jeg håber virkelig, at du kan bruge mit svar. Har du flere spørgsmål eller tanker, så skriv endelig igen eller kom forbi chatten.
Sophie