Må vi egentlig godt?
brevkassespørgsmål af
Ham der ikke vil gøre noget ulovligt
15 år
Jeg kom til at tænke på noget for noget tid siden. Da jeg har en kæreste på 14 og selv er 15 må vi så egentlig godt have sex selvom ve begge meget gerne vil?

Svar:
Hej med dig
Jeg tænker at du nok mener om I kommer til at gøre noget forkert i forhold til den seksuelle lavalder, der siger at det er ulovligt at have sex med nogen der er under 15 år.
Men loven er lavet for at sikre at voksne ikke har sex med unge under 15 år. Den er altså slet ikke tænkt til at handle om kærestepar på 15 og 14 der begge to har rigtig meget lyst til sex.
Så i forhold til loven er I ikke i problemer.
Hvis I beslutter jer for at have sex, så husk at bruge prævention, som eksempelvis kondom. Og husk at gå stille og roligt frem, og lytte til hinanden, så det bliver en god oplevelse for jer.
Gode hilsner Maya