Moster
brevkassespørgsmål af
Person
13 år
Hej jeg er en dreng på 13 år jeg er begyndt at blive lidt inttraseret i kvinde kroppen  AKA bryster numse på en pige eller kvinde men jeg har de svært med at snakke med mine forældre om det men jeg et godt forhold med min moster så vil spørge cyberhus om det er lovligt hvis jeg spørger min moster om jeg må prøve at se hendes bryster og numse og at hun kan fortælle mig lidt om min drenge kroppen og kvinde kroppen er bare ikke sikker på om det er ulovligt

Svar:
Hey Person
Du skal vide at det du beskriver er fuldstændig normalt. Når man kommer i din alder er det helt naturligt at blive ret så interesseret i kvindekroppen. I forhold til det med at spørge din moster om du må se hendes bryster og numse, så er det ikke ulovligt at spørge. Men det er alligevel en skidt idé at gøre det, tænker jeg.
Hvis du har et godt forhold til din moster, og du føler dig tryg ved hende, synes jeg sagtens du kan spørge om hun vil fortælle lidt om kroppen, sex og seksualitet. Det er der ikke noget forkert eller mærkeligt ved. I nogle familier taler man ret åbent om sex, og i andre gør man ikke. Så længe din moster har lyst til at taler med dig om de her ting, tænker jeg det er en god idé. Sammen kan I måske finde billeder af både kvinde og drenge kroppe, så hun kan fortælle mere. Jeg synes ikke du skal spørge om du må se hendes numse og bryster.
Nogle mennesker nyder at gå rundt uden tøj på derhjemme, og det er selvfølgelig helt i orden. Nogle gør det kun når de er helt alene, mens det for andre er sådan en familieting, hvor alle eller flere familiemedlemmer går nøgne rundt. Hvis din moster plejer at gå nøgen rundt, når du er på besøg, er hun nok ret okay med at du ser hendes numse og hendes bryster. Men hvis hun alligevel går nøgen rundt, ville det nok ikke være nødvendigt for dig at spørge.
Hvis hun ikke plejer at gå nøgen rundt når I er sammen, tænker jeg det er fordi hun, ligesom de fleste mennesker, synes at det her med nøgenhed, er en intim, og privat sag. Så hvis hun ikke naturligt plejer at gå nøgen rundt, synes jeg heller ikke du skal spørge hende.
Der findes masser af muligheder for at finde billeder, film og andet hvor man kan se nærmere på kroppen, og det synes jeg sagtens du kan kigge på, sammen med din moster, så hun kan fortælle dig mere, og du kan blive klogere på alt det du er optaget i lige for tiden. Men det kan I sagtens gøre, uden at hun skal tage sit eget tøj af.
Mange hilsner
Lasse