Min TikTok acc er blivet banned

brevkassespørgsmål

Min TikTok acc er blivet banned

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 2 år 4 måneder siden

Min TikTok er blivet banned hvilket betyder jeg heller ikke kan se tiktoks jeg er 12+ som der står man SKAL være og har heller ikke gjordt noget som man ikke måtte hvilket gør mig lidt forvirret, hvad skal jeg gøre?

Svar:

Hej med dig.

Jeg kan godt forstå, at du er forvirret over, hvorfor din TikTok konto er blevet banned, når du ikke har gjort noget, du ikke måtte. Typisk bliver profiler banned, hvis man poster indhold, der overtræder TikToks retningslinjer, eller hvis ens profil er blevet rapporteret af en anden bruger. Og så kan der simpelthen også bare være sket en fejl, og måske er det det, der er sket i dit tilfælde.

Hvis du stadig ikke har fået din profil igen, kan du indsende en appel til Tiktok, så de kan genvurdere beslutningen. Det gør du ved at åbne Tiktok, hvor der gerne skulle dukke en bannerbesked op øverst, hvor der står, at din profil er blevet banned, og hvis du ikke er enig, kan du angive en appel. Det kan også være, at den samme besked er blevet sendt til den mail, du har oprettet din profil med. TikTok har også lavet en vejledning til det på deres supportside her: https://support.tiktok.com/en/safety-hc/account-and-user-safety/account-safety#mistake

Jeg kan se, at du er 13 år, for det er faktisk den alder, som TikTok har sat grænsen til. Jeg ved godt, at der står 12+ i app store og Google Play, men det er deres egen vurdering af, hvilken alder man skal have, og ikke TikTok selv. Så hvis du ikke var blevet 13 år endnu, så kunne det også godt have været en årsag til, hvorfor man kan opleve, at ens profil bliver banned uden grund.

Jeg håber, at det lykkes for dig at få din profil tilbage.

Mange hilsner
Pernille

PernilleBs billede
Pernille fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål