Min pik er lille
brevkassespørgsmål af
Hans
16 år
Hej min pik er kun en halv cm i slap, og 2 i stiv. det er lidt nederen. har dog en kæreste der godt kan lide den, men det gør mig alligevel lidt usikker. er det meget småt for en på 16?

Svar:
Kære dig,
Hvor er det godt, du skriver. Jeg kan godt forstå, din usikkerhed omkring din penis - det der med at være usikker på, om ens krop er "rigtig", tror jeg de fleste kender til.
Størrelsen på pikken er noget, der betyder enormt meget for de fleste mænd - det bliver en måde at opbygge selvtillid på, og det er åbenbart meget "mandigt", hvis man er den største. Her vil jeg gerne påpege den klassiske "det er ikke størrelsen, men gørelsen", og sige at størelsen ikke nødvendigvis betyder så meget i seksuelle sammenhænge. Her handler det mere om alt muligt andet, og sex er rigtig mange ting, der måske ikke engang involverer pikken. Der er masser af gode muligheder for at eksperimentere med sex, hvor størrelsen ikke betyder noget - her handler det bare om at have en sød partner, der elsker én, som man er. Selvom en stor pik ofte betyder meget for manden selv, er det slet ikke sikkert, at partneren finder særlig meget nydelse i det. Her handler det om god kommunikation og åbenhed for eksempelvis at prøve nogle forskellige stillinger af, legetøj eller andet.
Jeg kan naturligvis stadig godt forstå, at det betyder meget for dig. Det er svært bare sådan at glemme den usikkerhed, man kan have om sin krop. Den gennemsnitlige pik er i Danmark ca. 9 cm i slap tilstand og 13 cm i stiv. Ud fra de mål, du skriver, så er den lidt under gennemsnittet, men det behøver absolut ikke ødelægge noget seksuelt eller psykisk. Som sagt er det ofte mændene selv, der går mest op i størrelsen på pikken, knapt så meget betyder det ofte for partnerene. Størrelsen på pikken har intet at gøre med, hvor meget "mand" man er, så lad det endelig ikke slå dig ud. Det er den person, du er, der betyder noget.
Jeg håber, du kan bruge mit svar, skriv endelig igen eller besøg en af vores chats!
Sophie