Min lillesøster viser bryster

brevkassespørgsmål

Min lillesøster viser bryster

brevkassespørgsmål af
Laura-Amalie
17 år
Oprettet 5 år 5 måneder siden

Jeg har en lillesøster på 12 år som har været (u)heldig nok til og få meget store bryster.

Det er lidt en speciel situation for hverken mig eller min mor har store bryster (B skål) men min søsters bryster har vokset fra A til E/DD på lidt over et år. Ved ikke om det er derfor vi ikke har "opdaget" det og fortalt hende om det, ved ikke om man normalt fortæller en pige med store bryster om hvor meget opmærksomhed man får.

Hun har aldrig snakket om hun var populær eller blev moppet over sine bryster, så jeg/vi i min familie ser hende ikke som anderledes, men det gør jeg lidt nu og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

For jeg gjorde den dumme søster ting med og gå ind på hendes værelse uden og banke på og så med mine egne øjne hun sad i sengen med sin bærbar og viste sine bryster (uden BH). Først var jeg mega pinlig over jeg havde gået ind men så tænkte jeg på hvem hun viste det til. For hun er jo den alder hvor man måske er vild med en fyr, men har aldrig set/hørt hun er sammen med nogen drenge, gerne vil mødes med en dreng fra nettet, eller noget som helst af den slags der kunne tyde på hun er forelsket.

Nu kommer jeg til og lyde paranoid men i kender nok de der sider på nettet hvor piger sidder og viser deres bryster og onanerer for en masse mænd der kigger på, og ved godt i tænker en pige på 12 ikke kender til den slags, men JEG kan indrømme jeg begyndte og se porno da jeg var 11 år og derfor vil det ikke undre mig hvis hun også er begyndt på den slags. Og hvad søger piger konstant? Opmærksomhed/bekræftelse som hun ikke får fra IG/FB endnu som piger på min alder, og dem fra hendes klasse går sikkert ikke op i bryster endnu så hvor skulle hun ellers få opmærksomhed for hendes "store flotte bryster"? Chat / cam sider på nettet siger jeg bare.

Hvorfor gør jeg dette til sådan et stort dilemma?

1) Mig og min søster snakker ikke om den slags så tør ikke "tage snakken"
2) Vil ikke være den søster der sladrer til forældrene
3) Hvad hvis det slet ikke er noget slemt måske bare photo booth, så vil jeg ikke gøre hende ked af det
4) Hvad hvis jeg sagde det til mine forældre og hun fik kæmpe skideballe og de faktisk er en kæreste hun har, som jeg ødelægger hendes forhold til?
5) Hvad hvis hun har brug for hvad end hun laver i fred som en del af hendes naturlige udvikling?

Jeg skrev frækt med drenge da jeg var 12 men havde ikke noget "og vise", men det har hun og hvis hun får glæde af det så vil jeg ikke stoppe hende. Men er bekymret for om der kunne være mænd der prøvede og "udnytte" hende.

Sorry for lang forklaring men kunne ikke forklare det kortere.

Svar:

Hej Laura-Amalie,

Tak for din besked :)

Det lyder som et rigtig stort dilemma du står i, og du har allerede gjort dig masser af gode tanker.

Npr du siger, at dig og din søster ikke snakker om den slags, så er det jo også kommet af, at hun først er startet sin fysiske og seksuelle udvikling nu her. -Der har ikke været behov for det før.
Når din lillesøster kun er 12, og allerede får meget opmærksomhed på sin krop, tror jeg kun, at det vil være en god ting, hvis du som storesøster med din erfaring og viden lader hende vide, at hun kan komme til dig og snakke.

Uanset om hun "bare" har taget billeder til sig selv, til en hun har et crush på, eller om hun deler billeder og videoer af sig selv på internettets mere lyssky sider, så er det for det første forbundet med en stor risiko for, at billederne lækkes.
Ydermere skal hun være klar over, at billedmateriale af unge under 18 faktisk er børneporno - så alt efter hvordan hun deler billederne, gør hun faktisk noget som er på kant med loven.

Jeg tror godt, at du kan snakke med hende uden at hun føler, at hun får skældud - storesøstre er der for at passe på deres mindre søskende, og også for at tage de svære snakke.
Det vil være rigtig godt, hvis du kan spørge ind til den situation du så - selvfølgelig skal du respektere hendes privatliv, men hun kan potentielt udsætte sig selv for flere store risici, som hun helt sikkert gerne vil kende inden hun fortsætter med at lære sin krop, sin seksualitet og omverdenen at kende.

Venlig hilsen
Christian

Christians billede
Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål