Min kæreste hun sige at hun har ondt i mave

brevkassespørgsmål

Min kæreste hun sige at hun har ondt i mave

brevkassespørgsmål af
Dreng på 18
18 år

Hej cyberhus. Min kæreste hun har haft ondt i mave i læng tide efter sex og det ret mærkelige. Vil rigtige gerne ved hvorfor

Svar:

Kære Dreng på 18,

Tak for dit brev!

Jeg kan godt forstå, at du undrer dig over, at din kæreste får ondt i maven efter sex. Men faktisk er det helt normalt. Mange kvinder oplever at have smerter i underlivet og maven efter sex, og der kan være forskellige årsager hertil.

Det kan være et spørgsmål om, at din kæreste ikke er våd nok og skeden derfor ikke er ordentligt klar til at have sex. Det er vigtigt, at skeden er udvidet, "elastisk" og våd, da det ellers kan gøre ondt og din kæreste kan risikere at få rifter indvendigt. Så det kan være en god idé, at bruge lidt ekstra tid på forspillet og sørge for, at I begge er helt klar til, at du kan trænge ind i hende. En anden løsning kan være at bruge glidecreme, da det mindsker risikoen for, at det gør ondt undervejs eller bagefter.

Det kan også være, at din kæreste får ondt i maven, fordi hun kommer til at spænde i bækkenbunden når I har sex. Det er ikke sikkert, at det er noget hun gør bevidst, men kommer hun til at spænde i bækkenbunden er der ikke ligeså god plads, og skeden er ikke ligeså elastisk, hvilket kan gøe, at det kommer til at gøre ondt, især bagefter. Derfor kan det måske være en hjælp, hvis hun får en pude under lænden eller hvis du hjælper hende med at blive opmærksom på, om hun spænder, fx ved at minde hende om, at huske at slappe godt af.

For nogen er det et spørgsmål om, at bestemte stillinger gør, at de får ondt i maven og underlivet efter sex. I nogle stillinger trænger pikken dybere ind, hvilket kan gøre, at du rammer hendes livmoderhals. Det kan medføre, at livmoderhalsen bliver øm og kan skabe smerter og ubehag både under og efter samlejet.

Det er altså meget almindeligt, at have ondt i maven efter sex. Men hvis I fortsat er bekymrede for, hvorfor hun får ondt, vil jeg opfordre jer til, at søge råd hos hendes egen læge.

Jeg håber du kan bruge svaret!

De bedste hilsner,

Stine

StineHs billede
Stine fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål