Min kæreste vil ik' lade mig være!
brevkassespørgsmål af
Mellí
9 år
Hej Cyberhus jeg er en pige på 9 og jeg har en rigtig sød kæreste som også er 9 vi elsker hinanden og han var smask forelsket i mig helt fra første skoledag jeg er selvfølgelig glad for han kan lide mig men han vil hele tiden lege med mig og snakke med mig det er dejligt osv men jeg trænger altså til lidt veninde/alene tid en gang imellem og jeg ved ikke hvordan jeg skal sige det til ham fordi jeg er sindssygt bange for han slår op! Har i måske en idé?

Svar:
Hej Mellí
Hvor er det bare dejligt at du har en kæreste som du holder af og som holder af dig. Når man er kærester, kan det godt være svært at finde en balance mellem at være sammen og at se andre, og det tager lidt tid før man finder ud af det. Som du skriver, så kan man også blive helt bange for at det ikke er okay at man siger fra, hvis der er noget som man ikke bryder sig om.
Jeg tror at det bedste du kan gøre er at tage snakken med din kæreste. Fortæl ham at du virkelig godt kan lide ham, men at du rigtig gerne også vil se dine andre venner. Måske kan I aftale at I ses 3 gange om ugen og så er der 4 dage tilbage til andre venner og familie. På den måde så kommer I stadig til at se hinanden rigtig meget, men I får også tid hvor I kan lave andre ting. Mon ikke han også savner at være sammen med sine venner.
Selvom man er kærester, behøver man ikke være sammen hver dag. Men det tager tid at lære at man godt kan lave andre ting, fordi det nogle gange kan føles som an afvisning. Men i sidste ende er et forhold bare bedre, hvis man også kan give plads til at man kan være sig selv.
Jeg håber du kan bruge mit svar
Kærlig hilsen
Signe