Menstruation

brevkassespørgsmål

Menstruation

brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
Oprettet 4 år 3 måneder siden

Hej. Jeg plejer normalt at bløde meget når jeg har menstruation, men denne gang har jeg næsten intet blødt og ville hører om jeg skal gå til lægen med det? Og det blod jeg har fået er brunt

Svar:

Hej

Tak for dit spørgsmål. Du er bekymret over, at du denne gang næsten ikke har blødt ved din menstruation.

Det vigtigste du skal udelukke, er om du kan være gravid. Ud over det, er der ikke noget "farligt" ved at bløde mindre end man plejer. Graviditet er selvfølgelig kun en mulighed, hvis du har haft samleje. I så fald bør du tage en graviditetstest.

Menstruationen kan blive svagere efter man er startet på p-piller eller minipiller eller lignende prævention med hormon i. Måske er dette tilfældet?

Hvis du kan være gravid eller fortsat er bekymret, synes jeg det er en god idé at kontakte din egen læge. Ellers kan du sagtens vente og se, hvad der sker ved din næste menstruation.

Håber du kan bruge svaret.

Med venlig hilsen Marco

Marcos billede
Marco fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål