må jeg godt købe sexlegetøj hvis jeg er under 18?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
må jeg godt købe sexlegetøj hvis jeg er under 18? Mange siger jeg først må når jeg er 18 men andre siger jeg godt må fordi jeg fyldt 16?

Svar:
Kære du.
Normalt vil lovgivning sige, at man ikke må sælge sexlegetøj til unge under 16 år, men butikker kan også selv bestemme hvorvidt de vil sælge til unge på 16 år eller om de kun vil sælge til unge over 18, så der er derfor ikke noget krav som sådan på at butikker skal sælge til en ung på 16. Det er igen noget butikken selv afgører, evt hvis der er en specifik butik og/eller netbutik du gerne vil købe sex legetøj fra kan du se om de har et alderskrav på 18+
Håber mit lille svar kan hjælpe dig lidt, og jeg vil ønske dig et godt nytår.
Venlig hilsen Kylie.