luft
brevkassespørgsmål af
LeXXim
18 år
hej der jeg kan ik få luft nogle gange men jeg kan lide følelsen og det sker i klassen tit og jeg siger JEG KAN IKKE FÅ LUUUFT NA NA NAN NAAA NAA for at irritere mine venner og de bliver sure på mig fordi det mærkeligt men en dag var jeg lige ved at dø er det farligt at ikke kunne trække vejret i lang tid eller er det ikke farligt det er mit spørgsmål hej

Svar:
Hej med dig,
Det lyder ikke særlig godt og ikke spor rart, at du indimellem ikke kan få luft.
Jeg kan godt forstå, at dine venner ikke synes, det er sjovt at opleve, at du ikke kan få luft. Jeg bliver også lidt bekymret over, hvad der gør, at du ikke kan få luft nogle gange.
Du spørger, om det er farligt, at man ikke kan trække vejret i lang tid, og i og med at du skriver, at du har været lige ved at dø en dag, fordi du ikke kunne få luft, så tænker jeg, at mit svar kun kan være: Ja, det er farligt.
Ilt er nødvendigt for alle cellerne i kroppen, bl.a. er det vigtigt for, at hjernen og kroppen kan fungere. Måden vi får ilt på i kroppen er gennem vejrtrækning; så når du ikke kan trække vejret, så bliver det farligt, da du ikke får ilt til hjernen og rundt i kroppen.
Jeg vil derfor råde dig til at gå til læge og fortælle, hvad det er, du oplever, og hvornår det sker. Lægen kan lave undersøgelser og hjælpe med at afklare, hvad det kan være.
Jeg håber, det var svar på dit spørgsmål.
De venligste hilsner
Kathrine.