Overvægt!!

brevkassespørgsmål

Overvægt!!

brevkassespørgsmål af
MM
14 år
Oprettet 6 år 7 måneder siden

Heyy jeg er en pige på 13 snart 14 jeg er omkring 170 cm høj og vejer omkring 99kg jeg har prøvet alt mulig for at tabe mig det hjælper bare ikke er der ikke noget jeg kan gøre for at tabe mig??

Svar:

Kære du

Selv om løsningen kan se enkel ud, så er det bare ikke særlig let at tabe sig. Tvært imod...det er rigtig svært, og du er bestemt ikke den eneste der har det på den måde.

Du fortæller at du allerede har prøvet en masse forskellige muligheder, som ikke rigtig er lykkedes. Jeg tænker at du måske har brug for hjælp fra en professionel, der kan hjælpe dig med at lave en plan for vægttab, der er skræddersyet til dig.
Når man leder rundt omkring på nettet kan man finde et hav at kure, og livsstile der alle kan være ganske udemærkede.
Men det er bare sjældent at de her kure er tilpasset det enkelte menneske, hvilket ofte er nødvendigt. Bare fordi en kur har været fantastisk for et andet menneske behøver den nemlig slet ikke virke for dig.

Har du overvejet at tale med din læge om, hvilke muligheder du har for hjælp? Lægen har nemlig mulighed for at henvise til behandling hos en diætist, som så kan hjælpe dig med at finde den bedste vej, for dig.
Det er nemlig én af de ting en diætist er uddannet til. At sammensætte et optimalt forløb for vægttab. Både i forhold til motion, kost og ofte også nogle af de udfordrende tanker der kan følge med at skulle tabe sig og/eller være ked af sin krop.

Så jeg vil opfordre dig til at ringe til din læge og høre mere om dine muligheder.

Mange hilsner
Elisa

Elisas billede
Elisa fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål