Ask.fm

brevkassespørgsmål

Ask.fm

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 8 år 7 måneder siden

Hej Cyberhus

Jeg ved ikke om i kender appen ask.fm, men det er en app hvor du kan stille ano spørgesmål til hvem som helst. Den eneste grund til jeg fik den, var egenligt kun for sjov, og få at se hvad det var:))

Det hele er bare endt helt galt, jeg fik så meget hate derinde, og det er ligrfra min sport, til tøjstil. ALTING. Og det gør mig virkelig ked af det. Jeg forstår ikke hvorfor folk hater på mig?

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. For har ikke lyst at slette appen, for så er mine "venner" mere falske, da det kun kan være dem der skriver det. Hvad skal jeg gøre

Svar:

Hej med dig

Tusind tak for dit spørgsmål.

Jeg er super glad for, at du fortæller din historie her. Jeg ved, at rigtigt mange andre unge oplever præcist det samme som dig. Det er vigtigt, at andre kan læse med her og forstå, hvor ondt det gør at blive behandlet på den måde.

Jeg kender rigtigt godt Ask.fm. Vi oplevede de samme problemer dengang alle var på Formspring. Når man pludseligt får mulighed for at skrive anonymt til andre mennesker, er der desværre nogle, der vælger at bruge det negativt. Nogle mennesker synes det er spændende at "træde ved siden af sig selv" og afprøve den indre svinehund. Det er aldrig i orden.

Der er nogle ting, som jeg synes du skal overveje:

1) Det kan virke som om at alle dine venner er efter dig; men måske drejer det sig om en enkelt eller to "venner", der skriver alle kommentarerne. Det siger jeg ikke for at tale dit problem mindre, men det er vigtigt, at du ved, at det ikke nødvendigvis er alle din "venner", der er efter dig. Det kan være en enkelt person.

2) Du skriver at dine venner er falske, hvis de ikke har muligheden for at skrive på Ask. Nogle mennesker overdriver enormt meget på Ask, fordi de søger dramaet og konflikten. Har du mon overvejet om det ikke er på Ask, at de er falske?

3) Hvis du ikke vil slette appen fra din telefon, kan du som minimum vælge at du ikke vil modtage anonyme spørgsmål. Det gøres under indstillingerne

4) Tænk over hvad DU kan acceptere. Der er ingen værdi at lade sig svine til. Ved at undlade at svare på svinere, ved at forbyde anonyme spørgsmål og ved at slette appen, tager du en aktiv beslutning om at passe bedre på dig selv.

Jeg synes du skal kigge forbi vores chatrådgivning og få snakket det igennem. Det kan være enormt hårdt at få så mange negative kommentarer.

Kærlig hilsen Jonas

jonass billede
Jonas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål