Creepy Skype-kontakt

brevkassespørgsmål

Creepy Skype-kontakt

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Oprettet 8 år 7 måneder siden

Hej Cyberhus.

Oven på mine daglige problemer, oplevede jeg for få minutter siden noget meget ubehageligt!

Sådan gik det til:

Jeg blev spurgt om ven på Skype af en fremmed.

jeg sagde ja, da de som regel ikke skriver til mig, så jeg lagde ikke så meget vægt i det.

Men hun skrev til mig!

Først spurgte hun om jeg var på en datingside (vi chattede på engelsk.)

Jeg svarede nej.

Efterfølgende begyndte hun og spørge mig om jeg var single, om jeg kunne lide rødhårede piger også videre.

Jeg var kun lettere skræmt, men jeg fik nok, og skrev at jeg var 12 og en pige, og hun skulle stoppe.

Det gjorde hun ikke!

Det var som om hun ikke læste mine beskeder.

Jeg blev mere og mere bange og jeg holdte en finger foran mit kamera der går imod mug af sikkerhedsmæssige årsager.

Hun sendte mig pludseligt et seksuelt billede af hende selv, og det kunne jeg ikke lide!

Pludselig sagde hun at vi skulle video chatte.

hun kaldte mig for babe, og sagde at hvis jeg gik ind på hendes profil ville jeg kunne se hende.

jeg blev bange for at det var en gammel mand!

Jeg skrev gentagelse gange at jeg kun var 12, en pige, barn osv.

Men hun blev ved at sige hun var nøgen og alt muligt, og jeg blev bange!

Jeg rystede, tilsidst sagde jeg hun var klam, slettede hende som ven og blokerede hende.

nu er jeg bare bange!

er det nok at slette hende og blokere hende?

Jeg er bange for om hun (eller er det en han?:() kan finde mig eller kommer! :'(

Jeg tør ikke sove. Hvad skal jeg gøre?

Svar:

Hej med dig

Jeg er rigtig glad for, at du deler din historie her. Jeg ved at rigtig mange andre har prøvet det samme som du lige har oplevet.

Jeg kender godt Skype og det med at fremmede tilføjer en som ven, selvom man måske ikke engang kender dem. Det sker desværre nogle gange, at dating- og pornosider reklamerer meget aggressivt på medier som Skype.

Det er helt tilfældigt hvem de tilføjer, og uanset om man skriver tilbage med dem eller ej så plejer de at blive ved med at skrive og presse på. Derfor så kan jeg godt forstå, at du siger at det var som om hun ikke læste dine beskeder. Det tror jeg heller ikke hun gjorde. Hun reklamerede bare for en datingside, men på en rigtig ubehagelig måde.

Det var også rigtig godt at du sagde fra, og at du blev ved med at fortælle hende at du var en pige på 12 år. Derfor gjorde du også det helt rigtige ved at blokere og slette hende.

Det er vigtigt at huske i denne sammenhæng, at det har været helt tilfældigt at det var dig som hun tilføjede, og ikke en anden. Jeg kan godt forstå du blev bange og skræmt, men det er helt usandsynligt at hun skulle finde dig og komme efter dig.

Jeg vil råde dig til at gå ind på vores chat og snakke med en af vores rådgivere på chatten, hvis du er bange. Det kan være rigtigt rart at snakke en ubehagelig oplevelse igennem med en voksen.

Kærlig hilsen Rasmus

jonass billede
Jonas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål