Lille pik
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Jeg føler jeg har en meget lille pik, i forhold til andre på min årgang. Den er 4 i slap og 8 i stiv. Mit spørgsmål er hvorfor vokser den ikke mere, kan man gøre noget?

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå, at du tænker meget over størrelsen på din penis, når du sammenligner med andre fra din årgang. Det er helt normalt for mange drenge, at bekymre sig om størrelsen. Du skal vide at det er meget almindeligt, at der kan gå noget tid, før penis er fuldt udvokset. Pikken er først helt udvokset når man er i starten af 20´erne, så det er slet ikke unormalt, at den ikke er vokset så meget endnu. Der er stor forskel på, hvor hurtigt eller langsomt den vokser. Nogle vokser meget i starten af puberteten, og ved andre sker det over flere omgange.
Jeg ved ikke om jeg kan svare dig på, hvorfor den ikke vokser mere, andet end at alle kroppe er forskellige og udvikler sig med forskellig hastighed. Du spørger om der er noget man kan gøre. Og til det spørgsmål vil jeg svare, at du må give det tid, og have tålmodighed, så skal det nok komme af sig selv. Da du er 13 år gammel er der mange år endnu, hvor den har tid til at vokse i.
Venlig hilsen,
Louise H.