Kærlighed
brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
Hej jeg er en fyr på 20 år og jeg har skrevet med denne pige i en måned rigtig meget og vi har snakket i telefon mange gange i timer. Jeg er virkelig forelsket i hende og føler at hun er min type. Men igår kunne jeg mærke på hende da hun skrev at hun ikke var den samme som før, hvor hun svarer kort på beskeder. Og jeg spurgte om der var noget galt og hun svarede så jeg er ikke så meget frisk idag og jeg vil tænke over nogle ting. Og jeg lod hende selvfølgelig være og gav hende fred og ro. Næste dag skriver jeg så til hende om alt er okay og hun svarer så ja at det er bedre. Og jeg havde en følelse om at jeg var indblandet i det som hun havde det dårligt med. Og hendes sidste svar blev så at hun havde tænkt på det som vi har været igennem og synes at vi skal lade det ligge hun har ikke noget personligt med mig eller udseende men hun har ikke overskud tid nok til en fyr. Og jeg var så fuldstændig tom for ord og har kun hende i tankerne lige nu og har ingen ide hvad jeg skal gøre da jeg var og er stadig forelsket i hende selvom jeg har det hårdt lige nu...

Svar:
Kære fyr på 20 år
Tak for dit spørgsmål her i brevkassen. Jeg vil forsøge at svare på det så godt som jeg kan.
Jeg er ked af at høre, at du er forelsket i en pige, som ikke har overskud til at have en kæreste lige nu i hendes liv. Jeg kan godt forstå at det er hårdt for dig, fordi du er gået hen og blevet rigtig glad for hende og fordi du havde håbet på at i skulle tilbringe meget mere tid sammen fremover.
Jeg synes du skal prøve at huske dig selv på, at hendes beslutning ikke har noget med dig at gøre og det er derfor ikke din skyld, at hun ikke vil ses længere. Du har ikke gjort noget forkert.
Mit råd er, at du kan tilbyde hende at du gerne vil være der for hende som en ven, hvis hun har brug for det. På den måde kan du få lov til at tilbringe tid med hende og lære hende bedre at kende, men samtidig respekterer du at hun ikke har brug for en fyr i hendes liv lige nu.
Venlig hilsen
Cyberhus-teamet