Kyssede ham uden at have lyst
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Jeg var til fest hvor jeg mødte en dreng. Han virkede sød nok og gav mig gratis alkohol. Vi snakkede en lille smule og så kyssede han mig. Jeg havde ikke lyst, men jeg kyssede ham alligevel. Han kyssede mig rimelig mange gange i løbet af aftnen. Hver gang han kyssede mig, kyssede jeg igen, men jeg havde ikke lyst og tænkte kun på hvornår kysset ville slutte. Jeg havde rigtig meget lyst til at sige nej, men jeg kunne bare ikke få ordene ud. Han spurgte mig om jeg ville med hjem til ham, men det sagde jeg nej til. Jeg fortryder det virkelig meget nu. Der er mange fra min klasse der så det. Jeg er bange for at de vil drille mig med det på mandag. Jeg er også bange for hvad han vil sige om mig. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre af mig selv. Jeg er bange for tale om det, da jeg er bange for hvad folk vil tænke om mig. Hvad skal jeg gøre nu?

Svar:
Hej med dig
Jeg kan forstå, at du er nervøs for at komme i skole igen, fordi du i weekenden har kysset med den her fyr og nu synes du, at det er pinligt. Det kan jeg sagtens forstå, at du tænker på, men du skal vide, at det du oplever lige nu, er der rigtig mange andre unge piger, der har været igennem. Jeg håber, at mit svar vil give dig lidt ro og gøre, at du bekymrer dig mindre.
Selvfølgelig er det aldrig sjovt at komme i skole efter weekendens fest og have oplevet at have gjort noget, man synes er pinligt. Heldigvis er det oftest rigtig hurtigt overstået og selvom folk måske godt kan synes, at det er sjovt, så er det hurtigt glemt igen. Måske er der nogle, der kysser næste weekend og det gør, at det er dem, der snakkes om og så glemmer alle alt om, at du har kysset med denne her fyr. Uanset hvad så skal det nok gå over og folk skal nok glemme alt om det igen.
I forhold til din problemstilling med at kysse denne her fyr, så kan jeg forstå, at du faktisk slet ikke havde lyst. Derfor synes jeg også, at det var rigtig fint, at du sagde fra, da han spurgte dig, om du ville med ham hjem. Du skal også vide, at det er helt okay at sige fra. Også selvom man allerede er begyndt at kysse. Alligevel kan jeg sagtens forstå, at du havde svært ved at få sagt fra. Det er rigtig vigtigt, at man ikke gør noget, man ikke har lyst til. Det betyder ikke, at du skal være meget ked af at have kysset med ham her fyren. Måske har du blot lært, at det er vigtigt, at du lytter til dig selv og til en anden gang siger fra, hvis du kan mærke, at det ikke er noget for dig.
Selvom det lyder til, at det mest af alt lige nu bare er pinligt, så vil jeg huske dig på, at du er ung og i en alder, hvor mange kysser med drenge, som de slet ikke har lyst til at kysse med dagen efter. Det betyder selvfølgelig ikke, at det er sådan, det skal være og det kunne være fedt, hvis det kunne undgås. Jeg synes dog, at det lyder til, at selvom du er træt af situationen, så kan du lære noget af den. Du er skam slet ikke den sidste, der kommer til at komme i skole mandagen efter en fest og fortryde noget. Det er blot en del af det at være ung. Selvom det virker som en rigtig stor ting nu og er en stor ting for dig, så betyder det ikke så meget i det lange løb. Jeg håber, at det er en lille trøst for dig, at det er helt normalt at fortryde ting og der er der slet ikke noget i vejen med. Husk på at det kun er dig, det går ud over, når du bekymrer dig og i næste uge er det noget andet, der snakkes om.
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar og at mandag ikke var så slem.
Med venlig hilsen
Signe M