Krop hår
brevkassespørgsmål af
Emil
17 år
Hej
jeg vil vide om det er normalt at shave til mave, og sin brystkasse? Er der nogen der gør det? Fordi når jeg der nogen fyres overkroppe er de helt glatte og det vil jeg også, men jeg er lidt behåret (har bare lidt tydligere hår)
tak

Svar:
Hej Emil,
Godt at du skriver her i brevkassen for at få svar på dine spørgsmål. Det er meget forskelligt, hvor meget hår man har på maven og brystkassen, og det kan ændre sig jo ældre, man bliver. Du spørger, om det er normalt at barbere sig på brystkassen og maven, og hertil kan jeg svare, at det er forskelligt og meget individuelt. Nogen kan bedst lide at være helt glatbarberet og slet ikke have noget hår, andre er okay med at trimme, og nogen er helt ligeglade og lader bare håret gro naturligt. Uanset hvad er det helt okay og op til én selv, hvad man bedst kan lide. Du skriver, at du gerne vil barbere dig, og derfor vil jeg give dig et par tips. Det er rigtig vigtigt at bruge barberskum, da det er nogle sarte hudområder, hvor håret naturligt beskytter huden. Det er også vigtigt at bruge en ren og ny skraber, og hvis man genbruger skraberen skal man gøre den ren mellem hver barbaring og kun bruge den samme skraber til det samme område på kroppen. Når man barberer sig kan huden blive rød og irriteret og en måde at forebygge dette på, er ved at bruge en creme til formålet, eventuelt med aloe vera, som beskytter og beroliger huden. Der findes mange forskellige produkter, og du kan prøve at kigge lidt på nettet efter en.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar og mine råd.
De bedste hilsner
Jeanette