Kramper efter onani
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hejsa Jeg er en pige på 18 år (jomfru) Jeg har i mange år onaneret og fået klitoris orgasmer men de sidste måneder har jeg oplevet at få så stærke kramper efterfølgende at jeg måtte tage smertestillende. Jeg får p-piller og tager dem uden pause grundet voldsomme kramper ved menstruation. Mit spøgsmål er om det er “normalt” eller om det er noget jeg skal gå til lægen med jeg er enormt bange for hvis de skal undersøge noget hvor jeg skal have tøjet af.

Svar:
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål. Hvor er det dejligt du skriver.
Hvor er det godt at du onanerer og lærer din krop at kende på den måde. Men det lyder ikke rart at du er begyndt at få kramper efter dine orgasmer så du må tage smertestillende medicin. Det lyder som om du er vant til at have kramper under menstruationen og derfor tager dine p-piller uden pause for at undgå menstruation. Derfor er jeg også ret sikker på, at de kramper du får efter orgasme stammer fra dit underliv.
Umiddelbart lyder det ikke farligt, når kramperne kun kommer i forbindelse med menstruation og onani, hvor musklerne i underlivet "arbejder". Hvis du samtidig spænder op i underlivet/maven når du onanerer (fordi det er dejligt og du ikke kan lade være), kan det måske forværre smerterne. Som sagt synes jeg ikke det lyder farligt og du kan sagtens se an, om det måske bliver bedre af sig selv i løbet af de næste uger til måneder. Hvis det ikke bliver bedre, synes jeg du skal gå til lægen og få en snak. Lægen kan undersøge din mave udefra, hvis du ikke ønsker at tage tøjet af. Men hvis lægen skal lave en grundigere gynækologisk undersøgelse, hvor man skal have tøjet af, er det ikke så slemt som det lyder. Læger er meget vant til at lave den slags undersøgelser, og hvis du siger du er jomfru og ikke har prøvet det før, skal de nok være meget forsigtige. Men det er slet ikke sikkert det bliver nødvendigt.
Jeg håber det løser sig for dig, og jeg håber du kunne bruge mit svar. Du er altid velkommen til at skrive igen.
Bedste hilsner
Emilie
Læge