koger snart over
brevkassespørgsmål af
vreden invendigt er nu ude på nettet
18 år
mig og min eks som jeg har været gode venner med indtil nu er blevet uvenner fordi hans nye kærestes eks siger jeg har gjort et eller andet uden et bevis for det så er blevet godt sur og ikke helt sikker på hvad jeg skal gøre skal siges jeg har drukket så det hjælper måske med at gøre mig irriteret idk men mangler et eller andet hurtigst muligt inden jeg går ud og angriber nogen søger alt slags råd og lige for at fortælle lidt om mig selv jeg er en 17 årig dude der kan gøre alt no matter what altså loven siger måske nej men anderkender ikke deres beslutning som den rigtige + en tur på psykiatrisk gjorde mig dejlig nok til at kunne gøre alt lige meget hvad om så det indeholder at dræbe dem alle mangler nogen at snakke med ved ikke hvad jeg skal gøre med mig selv med alting

Svar:
Kære du,
Det lyder ikke som nogen rar situation du er havnet i. Du skriver, at du bliver beskyldt for at have gjort noget, men at den person, der beskylder dig ikke har noget bevis for, at du rent faktisk har gjort det. Det er meget ubehageligt at blive anklaget på den måde, og hvis det er en situation, hvor det er dit ord mod en andens bliver situationen endnu mere vanskelig, idet det afgørende så bliver, hvem jeres fælles venner tror på.
Du skriver, at du ikke ved hvad du skal gøre, og at du har brug for råd, inden du går ud og angriber nogen. Jeg synes det er virkelig godt gået, at du skriver her, i stedet for at handle på dine impulser - du er fandme sej! For vold er nemlig aldrig løsningen, og ud fra hvad du skriver, tror jeg også at det er din grundlæggende holdning. Jeg tolker det sådan, at du egentlig ikke har lyst til at gøre nogen ondt, men at du bare er så vred, ked af det og frustreret over situationen, at du ikke ved hvad du skal stille op og har behov for at afreagere. Igen er det derfor mega godt, at du har skrevet her, i stedet for at reagere fysisk.
Den vrede du beskriver, lyder meget voldsom. Jeg tænker derfor, at du måske kunne bruge noget hjælp til at få styr på de voldsomme følelser. Måske er der et tilbud i din kommune? Du kan undersøge det ved at google din kommune + vredeshåndtering eller du kan se om din kommune er på listen over kommuner, som Cyberhus samarbejder med. Er den det er der en kommunechat, hvor du kan spørge direkte. De kan helt sikkert hjælpe dig.
Jeg kan godt forstå, at du bliver såret og vred, for det er virkelig ikke rart, at blive beskyldt på den måde. Når det første chok over beskyldningerne har lagt sig, og der er kommet mere ro på dine følelser og du er faldet lidt ned, tror jeg det bedste du kan gøre er, at snakke med dem der er involveret i sagen. Som jeg tolker det, er det dig og din eks, der er blevet uvenner, selvom det ikke er din eks, der har anklaget dig. Derfor ville jeg starte med at snakke med ham, og finde ud af hvad han har hørt og så komme med din side af historien. Fang ham på et tidspunkt, hvor I kan snakke i fred og ro, bare jer to, og hvor der er ro på følelserne hos jer begge to. Bed ham lytte uden at afbryde, og fortæl ham så stille og roligt din side af historien. Når du så er færdig, skal du give ham lov til at stille spørgsmål og komme med kommentarer. Uanset om du gerne vil have, at I skal blive gode venner igen eller du bare har behov for at få renset luften, er dette den bedste måde at gøre det på, da I således gør rent bord.
Hvis ikke det lykkes eller hvis du får brug for at snakke igen er du altid velkommen til at skrive her igen eller prøve vores 1-1 chat på Cyberhus. Alternativt er der også MitAssist, hvor du kan snakke med og få kommentarer fra andre unge drenge.
Jeg håber du kan bruge svaret til noget.
Rigtig god dag!
Venligst,
Stine