Knude og knop
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Jeg har brug for hjælp. Jeg har i ca 1 måned mærket at der var en knude i mit underliv omkring min tissekone. Men har ikke tænkt så meget over det den er lidt aflang. men i dag har jeg opdaget at der er kommet en knop samme sted som er blå og rød. Jeg prikkede hul på den og der røg en masse blod ud.. jeg ved ik hvad det r please hjælp mig.

Svar:
Hejsa
Tak for dit spørgsmål.
Det kan være lidt svært at afgøre, hvad knuden ved din tissekone er, uden at se den. Der sidder mange kirtler i området omkring tissekonen, og sommetider kan der komme infektion i en dem eller i en hårsæk fx på grund af et indgroet hår. Det kan give hævelse, som kan blive varmt, ømt og måske rødt og hvis hævelsen tømmer sig, kan der komme betændelse eller betændelse blandet sammen med blod ud.
Mit bedste bud er derfor at du nok har haft en betændelse i en kirtel eller en hårsæk som har givet dig hævelsen og ansamlingen. Det er ganske ufarligt og kan gå over af sig selv igen. Men hvis du stadig kan mærke hævelsen, har ondt eller der stadig tømmer sig blod ud, synes jeg at du skal gå til din egen læge og få det undersøgt. Nogle gange kræver det at man får antibiotika for infektionen.
Rigtig god bedring.
Hilsen Line fra Cyberhus