Knopper på min penis
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej jeg er en dreng på 13.
Jeg har nogen knopper på den ene side af min penis det er sådan ret mærkeligt, og jeg ved ikke hvad det er. Hjælp!

Svar:
Hej med dig.
Tak for dit spørgsmål. Jeg kan forstå at du har nogle knopper på den ene side af din penis, der bekymrer dig.
Det er selvfølgelig lidt svært for mig at udtale mig om det når jeg ikke har set det og ikke har flere oplysninger. F.eks afhænger, hvad det kan være, meget af om man er seksuelt aktiv eller ej. Hvis du ikke er seksuelt aktiv, er det stort set aldrig noget der skal behandles. Mange unge drenge er bekymrede for det der hedder penile papler (prøv at google det og se om det ligner dit). Disse er helt normale og godartede og bliver mindre med årene.
Hvis du er seksuelt aktiv skal man tænke lidt over om det kan være f.eks kønsvorter. Dette er små hvide blomkålslignende gevækster, der kan sidde rundt omkring. Disse kræver behandling.
Men generelt set, hvis du er bekymret, så gå til din praktiserende læge. Det er jeg selv, der er intet pineligt ved det, vi ser sådanne ting mange gange om dagen.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Med venlig hilsen
Morten