Klumper i menstruation

brevkassespørgsmål

Klumper i menstruation

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 4 år 7 måneder siden

Hej jeg er en pige på 14. Jeg har snart haft min menstartion i 2 år. Men gang jeg har det er der meget stor klumper det er ikke blod klumper men de er meget mørke røde har bold om sig, klumperne kan godt være på støre en, en fem krone eller mellem 3-4 cm  jeg ved ikke om det er normalt.

Hilsen forvigt pige.

Svar:

Hej med dig.

Tak for dit spørgsmål. Jeg kan forstå du er bekymret for om din menstruation er normal eller ej, da den er meget klumpet.

Menstruationsblødning er regelmæssig afstødning af det inderste blodrige lag af livmoderen. Menstruationen består derved dels af mere frisk blod og dels af vævsklumper og mere størknet blod.

Det du beskriver lyder derfor fuldstændig normalt. Så ingen grund til bekymring.

Jeg håber du kan bruge mit svar.

Med venlig hilsen

Morten

MortenSs billede
Morten fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål