Klumper i begge bryster

brevkassespørgsmål

Klumper i begge bryster

brevkassespørgsmål af
Pigebarn
16 år
Oprettet 4 år 8 måneder siden

Hej jeg er en pige på 16 år. i mine bryster har jeg altid mærket nogle hårde bolde/klumper inde i begge bryster (et i hvert bryst). Her på det seneste er det som om klumperne er blevet meget større og mine bryster føles meget hårde. Det som om klumpen fylder stort set hele mit bryst. De er meget anderledes fra mine veninders bryster hvor der simpelthen ingen klumper er. Jeg er ikke gravid da jeg lige har haft mens, så det har ikke noget med det at gøre. Er det normalt når ens bryster er under udvikling?

Svar:

Kære pigebarn

Der sker store forandringer i kroppen, når man kommer i puberteten, og når man som kvinde begynder at menstruere. Brysterne kan vokse og føles anderledes end før. I løbet af en cyklus ændrer brysterne sig også, hvor du kan opleve brystspændinger og de kan føles hårdere end normalt. Det er også forskelligt fra pige til pige, hvordan brysterne føles, derfor er det også svært for mig at svare med sikkerhed på dit spørgsmål. Men det er godt, at du er opmærksom på forandringer i din krop. Hvis du er meget urolig for det, kan du prøve at tage til dit læge og snakke om det, de kan helt sikkert svare mere sikkert på spørgsmål.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar!

Venlig hilsen

Lucia

Luchias billede
Lucia fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål