ked af det

brevkassespørgsmål

ked af det

brevkassespørgsmål af
laurits
9 år
Oprettet 6 år 2 uger siden

jeg græde heletiden savne min mor hun død jeg bor opholdsted nogen gange ligge jeg i min seng og græder med dyne over mig så komme de voksne ind og fjern min dyne og løfte mig op sidde ved den voksen og bliv trøste men græd hver dag vil gerne hun var her

Svar:

Kære Laurits.

Jeg kan godt forstå, at du savner din mor, det må bare være så hårdt, at hun ikke er her mere. Det er helt naturligt at være ked af det og græde, når man har mistet sin mor. Uanset hvor gammel man er, så gør det rigtig ondt at miste sin mor, og det kan føles som om, at hele verden er i mod en og alting er rigtig dumt. Og det er helt okay at have det sådan. Med tiden kan det blive lidt lettere, men du vil nok stadig komme til at savne din mor og være ked af det. Det kan være, at du på et tidspunkt bliver rigtig vred over det, det kan også være at du på et tidspunkt synes at alting er ligegyldigt - der kan komme rigtig mange følelser i kroppen, når man har mistet sin mor, og du skal bare vide, at alt sammen er helt okay og helt naturligt.

Det er rigtig urimeligt og ikke fair, at du har mistet din mor, når du stadig er så ung. Men jeg tænker, at det må være rigtig rart, at du har nogle voksne på dit opholdssted, der kan trøste dig eller bare være der for dig, når du er ked af det. Nogle gange kan man blive endnu mere ked af det, når man er selv. Så kan det være rart at have nogle at græde med. Så hvis du kan synes jeg, at du skal snakke så meget som muligt med de voksne om, hvordan du har det, så de kan hjælpe dig bedst muligt.

Husk du altid er velkommen i vores chat, hvis du gerne vil snakke med en voksen om hvordan du har det.

Knus Pernille

PernilleBs billede
Pernille fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål