Kan ikke få to fingre op
brevkassespørgsmål af
Pige på 16
16 år
Hej Cyberhus:) Jeg er en pige på 16 år der i noget tid nu har undret mig over at jeg ikke kan få 2 fingre op i mig. Jeg onanere ikke særlig tit men når jeg gør føler jeg den her mangel på noget, som om jeg gerne vil have noget op i mig. Jeg ved ikke om det er rigtigt eller mærkeligt. Men når jeg så prøver kan jeg kun få en finger op, og det er ikke tilfredsstillende nok, men det gør ondt når jeg prøver med to. Det føles ret stramt, selvom jeg er helt afslappet. Jeg kan sagtens gå med tamponer og sådan. Er det noget jeg kan gøre noget ved? Kommer det til at gøre ekstra ondt at have sex? Eller er det helt normalt? Vh en fortvivlet pige

Svar:
Kære du
Mange tak for dit spørgsmål. Din beskrivelse lyder helt normalt. Det er helt normalt at prøve forskellige ting af, når man onanerer, og at føle en trang til at have noget oppe i sig. Jeg tænker ikke, at din skede er for stram og jeg er ikke bange for, at det kommer til at gøre ekstra ondt at have sex.
Lige præcis det med at have to fingre oppe i sig, tror jeg er noget, som mange kvinder synes kan være ubehageligt - også selvom det ikke er ubehageligt at have sex. Måske er det noget med neglene eller den lidt asymmetriske form? Jeg tænker derfor ikke, at det er noget, du skal gøre noget ved. Du kan jo i stedet, hvis du har lyst, prøve at finde ud af, hvad der er tilfredsstillende nok for dig. Du er jo ekspert i lige præcis din nydelse, så det er bare med at prøve dig lidt frem. Lige når det kommer til at stikke noget ind i skeden, skal man dog altid sørge for, at det er noget rent, så man ikke får en infektion.
Samtidig er det også vigtigt, at det ikke er noget, som enten kan gå i stykker deroppe eller på anden måde sidde fast. Jeg håber, at du kan bruge mit svar til noget
Mange hilsner Line