kan han lide mig?

brevkassespørgsmål

kan han lide mig?

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 5 år 5 måneder siden

Hej der er den her dreng han er et år ældre end mig. Vi går til træning sammen (træning) 5 gange om ugen så vi ser hinanden meget. Vi taler tit sammen og vi får ofte øjenkontakt og så smiler han, men nogen gange kan han også snakke med andre piger, men jeg ved ikke om det er noget. Vi var til stævne her og han kikkede hele tiden på mig imens han opvarmede. det kan godt være noget jeg forestiller mig. Jeg har prøvet at skrive til ham over snap hvor han genafspiller han den igen men svarer ikke. Ved ikke om det er en god ide men, hvis jeg nu sagde/skrev til ham at jeg kunne lide ham, hvordan tror i så han ville reagere og tror i han kan lide mig? Hvis han nu godt kan lide mig så er jeg lidt bange for at jeg mister af mine veninder fordi de også kan lide ham. måske skal jeg bare prøve at glemme ham? ved ikke hvad jeg skal gøre hjælp!

Svar:

Kære dig,

Det kan være rigtig rart at være vild med en anden, man går og tænker på dem hele tiden og får sommerfugle i maven, når man ser dem. Det kan være rigtig spændende, og man vil så gerne, at de også er vilde med én. Man prøver at aflæse de signaler, den anden sender, så man kan regne ud, om de også er vilde med én. Det kunne være smart, hvis man bare kunne vide om, de også var vilde med én, så man undgår en lidt akavet situation. Men det kan man desværre ikke være sikker på før, man har spurgt direkte. Jeg synes, det er rigtig modigt af dig, at du overvejer at sige det direkte til ham! Det er helt sikkert en rigtig god måde at gøre det på, både for ham og dig. På den måde kan du få svar, og han vil helt sikkert synes, det er rart, de fleste kan godt lide at få at vide, at andre synes, de er søde. Du skriver, at din veninde også godt kan lide ham, og at du er bange for at miste hende. Man kan ikke selv styre, hvem man kan lide, og det kan selvfølgelig være svært, hvis man som veninder bliver glade for den samme fyr. Men sådan noget sker, og så må man prøve at snakke om det, så man undgår at såre hinanden. Måske du kan prøve at snakke med din veninde om, hvad I gør? Du kan også prøve at snakke med ham først, så du ved, om han også er glad for dig.

Jeg håber, du kan bruge mit svar, og at det hele lykkes for dig! Du er altid velkommen til at skrive igen eller komme et smut forbi chatten!

Sophie

SophieBs billede
Sophie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål