Kønslæber
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej jeg er en pige på 13 år og jeg er virkelig træt af mine kønslæber. Det mindste af det er hvordan de ser ud. Det er virkelig lange og det gør at de HELE tiden komme i klemmen. Det gør helt vildt ondt og kradser også. Hvis jeg har tights på kommer der helt vildt meget luft rundt om fordi de er så lange så bliver det helt ubehageligt og de kommer til at sidde mærkeligt. Kender i noget man kan gøre for at de er lidt lettere at have med at gøre?

Svar:
Hej med dig
Selvom jeg godt kan forstå at det er frustrerende at dine kønslæber irriterer når du har noget bestemt tøj på, så er der desværre ikke særlig meget du kan gøre. Kønslæberne er meget forskellige fra kvinde til kvinde, og der er, som dig, nogle som har meget store kønslæber, mens der er andre som har mindre. Det ene er ikke bedre end det andet, og der kan være ting der driller med begge dele. For at holde mere sammen på dem, så kan du overveje nogle strammere underbukser, men ellers så tror jeg ikke at der er så meget mere du kan gøre.
Når det så er sagt, så er det heller ikke meningen at ens kønslæber skal gøre ondt eller kradse, og jeg tænker derfor om der måske er noget andet galt. Derfor synes jeg at du skal prøve at kontakte lægen og få en tid til en undersøgelse. Det kan være lidt pinligt, men husk at din læge har tavshedspligt, og hvis det virkelig er noget der påvirker dig rigtig meget, så er det nødvendigt at få kigget på det. Hvis du lige har brug for at spørge en læge anonymt, så kan du skrive ind til være lægebrevkasse her på Cyberhus, og høre hvad de synes du skal gøre.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Venlig hilsen
Signe