kønshår

brevkassespørgsmål

kønshår

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 3 år 8 måneder siden

Hej Jeg vil rigtig gerne barbere mine køns hår, men jeg er bange for at få røde knopper, kløe og bumser. Jeg vil ikke have ubehageligheder og skulle gå rundt og klø mig i offentligheden. Har I nogle tips til hvordan jeg kan undgå dette.

Svar:

Hej med dig

Nu skriver du ikke om du selv har haft nogle dårlige erfaringer med barbering, men det kan være meget forskelligt fra person til person, hvor let ens hud bliver generet. Nogen har ingen problemer, og andre oplever mere irritation. Hvis man synes det er ubehageligt at barbere sig eller har problemer med fx kløe eller røde knopper, så behøver man ikke at barbere sig. Man behøver faktisk aldrig at barbere sig, uanset om man har en grund eller ej. Så uanset hvad man har mest lyst til, er det helt okay og helt normalt.

Hvis man vælger at barbere sig, kan det være en rigtig god idé at bruge friske barberblade eller en ny engangsskraber. Jo flere gange de er blevet brugt, jo mindre skarpe er de, og kan derfor bedre ridse i huden. Det er det, der giver rød og irriteret hud og kløe. Det er meget forskelligt hvor ofte folk foretrækker at skifte, men jo nyere, jo bedre. Det er godt at vaske området godt med vand inden - man skal ikke bruge sæbe i skridtet, allerhøjest intimsæbe uden på.

Det er også vigtigt at man bruger en form for smørelse, for eksempel barberskum eller balsam. Så kommer der mindst mulig friktion med huden. De røde knopper nogen får er ofte indgroede hår. Det kan hjælpe lidt at eksfoliere huden og bruge creme, men har man en tendens til det, kan det være svært helt at undgå. Det hjælper dog at prøve sig lidt frem og se, hvad der fungerer bedst for en.

Venlig hilsen

Agnete

Agnetes billede
Agnete har svaret på dette spørgsmål