Kærlighed
brevkassespørgsmål af
Pernille
9 år
Jeg er en pige på 9 og har en kæreste der også er 9 vi kan godt lide at snakke sammen lege sammen osv han "elsker" mig helt vildt højt og var smadder forelsket i mig fra første skoledag og han vil hele tiden lege med mig men jeg vil gerne have alene/vendinge tid en gang imellem og jeg ved ikke hvordan jeg skal sige det til ham, jeg er sindssygt bange for at han slår op jeg kan vildt godt lide ham! Så hvad skal jeg gøre?

Svar:
Kære Pernille.
Hvor er det dejligt at du har fået en kæreste som er helt vildt glad for dig, og som du er meget glad for. Det er jo rigtig dejligt at være sammen med sin kæreste, når man er meget forelsket, men det er selvfølgelig også helt ok at have brug for alene tid, eller tid sammen med sine veninder. Så jeg syntes egentlig bare at du skal snakke  med din kæreste om at du har brug for nogle gange at lave noget uden ham. Og så huske at fortælle ham at du er helt vild med ham og at du stadig rigtig gerne være kærester med ham. Så tror jeg helt sikkert at i kan finde en god løsning for jer begge - det kan jo være at han også har lyst til lidt alene tid engang i mellem :)
Jeg håber at du kunne bruge svaret. Held og lykke med kærligheden.
Hilsen Marie