Kæmpe sår

brevkassespørgsmål

Kæmpe sår

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 6 år 4 måneder siden

Jeg har over noget tid fået nogle ret så store sår på hagen, de kom som en efterfølger til en slags bums vil jeg tro. Jeg bliver ved med at være i tvivl om det kan være forkølsessår/herpes, da jeg ofte for et helt normalt sår på læben. Men da jeg nu har fået to af disse MEGET store sår, er der så nogle der ved hvad det kunne være?

Svar:

Kære du

Det er meget svært at sige hvad det kan være uden at kigge på såret. Det kan godt være herpes hvis du har tendens til forkølelsessår på læberne, men det kan også skyldes bakterier. Begge del kan behandles ret nemt, men du bliver nødt til at få en tid hos din egen læge for at få sårene kigget på og podet. Podning er smertefrit og hurtigt overstået, og så ved man inden for et par dage hvad sårene skyldes.

Rigtig god jul!

Lise

LiseJs billede
Lise har svaret på dette spørgsmål