Jeg tør ikke sige mine følelser
brevkassespørgsmål af
Mads
11 år
Jeg har den her pige jeg gerne ville spørge om Hun havde lyst til at være kærester men jeg ved ikke hvordan jeg skal få sagt det. Og jeg har tænkt meget over hvordan jeg gør det og jeg er skeptisk pga jeg er genert

Svar:
Kære Mads
Hvor er det dejligt, at du har mødt en pige, som du gerne vil være kærester med! Det kan dog godt være lidt skræmmende, særligt hvis man godt kan være ret genert. Du spørger, hvordan du skal spørge hende, og mit råd til dig er faktisk at sige det til hende, som det er. Der er helt sikkert nogle grunde til, at du gerne vil være kærester med hende, og hvis jeg var dig, så ville jeg starte med at fortælle hende de ting, og så spørge hende lige ud, om hun vil være din kæreste. Du kan vælge at spørge hende ansigt til ansigt. F.eks. gå en tur eller måske hænge ud sammen bare jer to, hvor du så kan spørge hende. Hvis du er meget nervøs, så kan du måske også skrive det til hende i et lille brev, du kan give hende?
Du skriver, at du har tænkt meget over, hvordan du kan gøre det, og måske du er kommet på nogle helt andre ideer end mig. Måske du faktisk er kommet på nogle, der er endnu bedre, og som du har mere lyst til at forsøge dig med. For det vigtigste det er, at du vælger den måde, du har det bedst med, og at du får sagt de ting til hende, som du gerne vil sige.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og jeg krydser fingre for dig!
De bedste hilsner
Dagmar