Jeg kan ikke sperm?!?
brevkassespørgsmål af
Esbem
15 år
Hej brevkasse. Jeg er en dreng på 15 år og som skal til at gå i 9. For 1,5 år siden begyndte jeg at onanere. Og gør det op til flere gange dagligt. Men jeg kan ikke sperme. Mange fra klasse taler om at uhaa de sprøjtede helt op i navlen igår. Men jeg kan ikke..... En gang imellem kommer der et par dråber gennemsigtig/hvidt væske ud...Jeg tror det er sperm men hvorfor kan jeg ikke sprøjte... Kh Drengen der bare ville sprøjte

Svar:
Kære Esbem
En dreng begynder først at producere sæd i puberteten og det er først her at drengen kan få en udløsning og gøre piger gravide. Og for nogle drenge kan der godt gå lidt tid, før de kan få en udløsning, hvor der kommer sæd ud. Så det lyder til at være helt almindeligt det, du oplever.
Derudover er det også forskelligt fra gang til gang, hvor meget sæd der vil komme ud af drengens penis. Nogle gange kommer der meget og andre gange (især hvis man har ornaneret flere gange tidligere på dagen) kommer der ikke lige så meget sæd ud. Og det kan det også være forskelligt fra dreng til dreng - ved nogle drenge kommer der en stor mængde sæd ud og ved andre kommer der næsten ingenting.
Så mit råd er, at give det lidt tid endnu. Som 15 årig er du stadig ikke færdigudviklet og der kan stadig nå at ske meget endnu.
Venlig hilsen
Annemette