Jeg har et kæmpe crush
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Jeg har et kæmpe chrush på en fra min klasse. Hvad skal jeg gøre for at han måske også bliver interesseret i mig. Lige nu er han min sidemakker og det er jeg MEGA glad for. Jeg har sommerfugle i maven hver gang jeg ser ham. Nogle gode råd?

Svar:
Kære dig
Det kan være så dejligt at have et crush på nogen, og de der sommerfugle i maven kan både være rigtig skønne og samtidig nogle gange gøre helt ondt. For man kan nemlig blive helt i tvivl om hvad man skal gøre og hvad den anden mon tænker eller føler.
Det bedste du kan gøre, er at være nysgerrig på ham og lære ham bedre at kende. Spørg ind til hvad han godt kan lide at lave og vis interesse for det. Ved at vise ham at du gerne vil lytte til ham, viser du ham at han betyder noget for dig - uden at sige det med ord. Her er det jo også ret smart at I er sidemakkere, for det gør det nemmere for dig at snakke med ham.
Når du så har lært ham bedre at kende, så kan du jo overveje om du er klar til at fortælle ham om hvordan du har det. Her tænker jeg at det er en god idé at være opmærksom på hvordan han reagerer og om han begynder at virke interesseret i dig. Hvis han slet ikke viser nogen interesse, så er du også nødt til at forberede dig på at han måske ikke har det på samme måde.
Jeg håber du kan bruge mit svar, og at du får skabt en god forbindelse til ham :)
Venlig hilsen
Signe