Jeg hader min lærer

brevkassespørgsmål

Jeg hader min lærer

brevkassespørgsmål af
Maela
13 år
Oprettet 4 år 6 måneder siden

Hej.

Jeg er lige startet på en ny skole, med en rigtig træls og irriternde lærer. Jeg kan slet ikke være i mig selv nogen gange! Han skæller helle tiden ud på kun mig, og har ik gjordt noget. Har mange gange overvejet at skifte skole pga ham!  men har virkelige gode venner her på min nye skole. Jeg føgler at han er sårn lidt pedofil agtig, fordi han kigger hele tiden på alle pigernes røve og bryster. Føler virkelig han vil tage en af ogs piger i klassen med hjem en dag, og det ikke en rar følse! Han er også virkelig sur hele tiden uden jeg vi eller jeg har gjordt noget, og han er virkelig flabbet over for alle!

Jeg vil virkelig gerne have en ny klasselærer!

kan i/du hjælpe mig med hvad jeg skal gøre?

Svar:

Kære dig,

Det er godt du skriver, for det lyder som om, det virkelig går dig på, det her med din lærer. Jeg tror, alle oplever at have et par lærere gennem tiden, som de virkelig bare ikke kan lide. Det kan være af forskellige årsager, såsom at læreren skælder meget ud eller er ubehagelig, eller at man bare ikke svinger med hinanden. Nogle lærere kan desværre opføre sig rigtig dårligt, og det er ikke i orden, hvis han kun skælder ud på dig. Det er meget ubehageligt, og det kan jeg godt forstå, du gerne vil have stopper. Samtidig synes jeg også, at det lyder helt enormt ubehageligt og meget forkert, hvis din lærer kigger på pigerne i klassen på en upassende måde. Man skal kunne føle sig tryg ved sin lærer, og det her lyder ikke særlig trygt.

Jeg bider meget mærke i det du skriver om, at han virker lidt pædofil agtig. Det er en meget stor ting at sige, at nogen er pædofil, det er en meget alvorlig anklage, der kan have nogle voldsomme konsekvenser for hans liv. Det er ulovligt for en voksen at forgribe sig på børn, så derfor er det selvfølgelig vigtigt at være opmærksom på, og jeg synes bestemt heller ikke, det lyder okay, at han kigger på pigerne. Men samtidig synes jeg, det er vigtigt at passe på med at sprede rygter og kalde ham pædofil. Situationen kan virkelig eskalere og komme ud af kontrol, hvis man begynder at bruge sådan et ord. Til gengæld tror jeg, det bedste at gøre ville være, at du snakker med dine forældre om det her. Både det, at han skælder dig meget ud, men også denne her følelse af, at han kigger upassende på jer piger. Det er vigtigt, at der er en voksen, der hjælper i denne her situation, det kan også være en anden lærer eller en venindes forældre.

Jeg håber, du kan bruge mit svar. Du er altid velkommen til at skrive igen!

Sophie

SophieBs billede
Sophie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål