Jeg gør intet rigtig
brevkassespørgsmål af
Mathias
10 år
Hej jeg føler heletiden min lære ikke kan Lid mig forde jeg snakker for meget og driller men jeg snakker kun forde jeg svært ved at være i klassen med larm og jeg tror bare jeg driller uden at selv ved det ondt jeg vil ikke være Ond mine forældre drikker og slår så ved jo selv hvordan det er men jeg vil gerne min lære kunne lid mig

Svar:
Kære du
Det er godt, at du skriver ind til os. Det er ikke rart at føle, at ens lærer ikke kan lide en.
Det lyder til, at du faktisk gerne vil være en de kan lide. Du vil gerne lade være med at snakke og drille, men du har det svært, og kommer derfor til at gøre det alligevel.
Jeg vil råde dig til at fortælle din lærer, at dine forældre drikker, og at du bliver slået derhjemme. Man må ikke slå sine børn, og det er hårdt at gå rundt med den slags alene. Det behøver ikke være den lærer, som du føler, ikke kan lide dig. Jeg vil råde dig til at gå til den lærer (eller evt. pædagog) som du er mest tryg ved, og fortælle hvad der sker derhjemme. Så kan de hjælpe dig med at få den rigtige støtte.
Du skriver, at du ikke føler, at din lærer kan lide dig. Det kan hjælpe, hvis du fortæller din lærer, hvorfor du gør, som du gør. Hvis du fortæller, at du snakker fordi du har det svært med at være i klassen, kan læreren måske gøre noget, så det bliver nemmere for dig. Hvis du fortæller din lærer, at du ikke har lyst til at drille, men kommer til det, kan han eller hun også hjælpe dig. Det kan være, du har brug for at få at vide fra de andre børn, når du siger noget, som de ikke kan lide. Det kan læreren hjælpe med.
Du skal være meget velkommen på vores chat, hvor du kan fortælle mere om, hvordan du har det derhjemme og i klassen, og hvor vi måske kan hjælpe dig med at få sagt det til en voksen.
Kram
Luna